Архив

Mercedes представя новия eSprinter

В Европа първият вариант на вана ще бъде пуснат в края на годината

От средата на 2025 г. нататък Mercedes-Benz възнамерява да пусне на пазара само модели на чисто електрически ванове

mercedes-benz.com

Новият Mercedes eSprinter ще бъде пуснат в САЩ и Канада през втората половина на годината. В Европа първиятmercedes-benz-esprinter-e-transporter-electric-transporter-2023-09-min вариант на вана ще бъде пуснат в края на годината. Общо автомобилът с нова технология в познатото тяло ще се предлага на около 60 пазара.

Новият панелен ван е оборудван с батерия с използваем капацитет от 113 кВтч и ще има пробег до 400 километра според WLTP. Според производителя той дори може да измине до 500 километра в градски условия. По време на тест драйв през октомври 2022 г. eSprinter измина разстоянието от 475 километра от Щутгарт до Мюнхен и обратно с едно зареждане на батерията.

Електрическият мотор е интегриран в задния модул. Предлага се в две нива на мощност, 100 и 150 кВт пикова, и предлага въртящ момент до 400 Нм.

Ревизираният eSprinter се основава на нова концепция, състояща се от три модула: преден модул, долна част с високоволтова батерия и заден модул.

mercedes-benz-esprinter-e-transporter-electric-transporter-2023-08-min-888x444Според производителя, това позволява „разработката и проектирането на различни конверсии и надстройки, познати преди това само от конвенционално задвижвания Sprinter.“ Например, електрически задвижваният заден мост дава възможност да се предлагат отворени модели в допълнение към класическия панелен ван.

Отвореният модел, както и други варианти на батерии, ще бъдат налични последователно след представянето на първия панелен вариант ван в края на годината. Със 113 кВтч първият от наличните варианти на батерии е и най-големият в гамата. В дългосрочен план eSprinter ще се предлага и с батерии с използваем капацитет от 56 или 81 кВтч. Клетъчната химия на литиево-железния фосфат (LFP) позволява да се запазят вариантите на батерията без кобалт и никел, както и активна система за управление на топлината, за да се осигури максимална ефективност.

Със 113 кВтч и пробег до 400 километра възможните приложения на eSprinter също трябва да се разширят значително. Сегашното поколение, което с почти идентична каросерия трудно може да се разграничи визуално от сега представения модел, беше налично с 41 кВтч (бруто, 35 кВтч нето) или с 55 кВтч (бруто, 47 кВтч нето) – и по този начин почти само подходящ за използване на къси разстояния в сектора на доставките.

Товарният обем на първия вариант е 14 кубика, а допустимата обща маса е до 4,25 тона. Според Mercedes високоволтовата батерия в долната част между осите осигурява нисък център на тежестта. А за някои клиенти също толкова важна иновация: в бъдеще eSprinter ще може да тегли и ремарке. В зависимост от каросерията и варианта на задвижване, капацитетът за теглене ще бъде до два тона, според Mercedes-Benz Vans.

От средата на 2025 г. нататък Mercedes-Benz възнамерява да пусне на пазара само модели на чисто електрически ванове. За целта компанията разчита на новата си електрическа платформа, която първоначално ще се използва в производство на три континента.